DHB ARÞÝV SÝTESÝ
Ana Menü
Anket
DHB: Ýnþamýz

Bu Konuda Ara:   
[ Ana Sayfaya Git | Yeni Bir Konu Sein ]


DEVRÝMCÝ MÝLÝTANIN SÝLAHI DÝYALEKTÝÐÝ DOÐRU ANLAMAK
Ýnþamýz
Devrimci kitle çalýþmasýnýn 12 Eylül süreciyle pratik tahrip oluþu ve peþi sýra gelen sað ve sol sapmalar biçimindeki düþünsel tahribat, bugün için kitle çalýþmasýnýn düþünce ve davranýþta diyalektik kavranýþýný, özellikle ele almayý gerektiriyor. Genel "teorik" kavrayýþ açýsýndan Türkiye s devrimci hareketinin birikimi, bugünde ortalama bir militanýn diyalektiðin temel yasalarýný "teorik olarak" bilebildiði bir düzeye tekabül ediyor. Ancak bizim üzerinde ivedilikle durmak istediðimiz sorun, diyalektiðin bir eylem klavuzu olarak kullanýlmasýndaki kabiliyet sorunudur. Bu sorunu bazý temel baþlýklar altýnda irdelemek istiyoruz.Alanýn Analizi: Militan, çalýþma yürüteceði üretim-eðitim-yerleþim biriminin nesnel ve öznel yapýsýný mümkün olduðunca iyi bilmelidir. Ýlgili birimin ezilen ya da sömürülen kitlesi, baðlý olduðu sektörün ve toplumun temel sorunlarýný, hangi biçimlerde yaþamaktadýr? Ýlgili birimin kendi özgün yapýsýndan kaynaklanan özel sorunlar varmýdýr? Bunlar varsa, bunlarýn genel sorunlarla baðlantýsýný nasýl kurmak gerekir? Ýlgili birimin sorunlarý içerisine ana kitleyi en çok rahatsýz eden ve harekete geçirme potansiyeli taþýyaný hangisidir? Ýlgili birimin ezilen ya da sömürülen kitlesi hangi tür örgütlülüklere sahiptir. Yaþam tarzlarý nelerdir? Bunlardan nasýl yararlanýlabilir? Ýlgili birimin doðal önderleri kimlerdir? Ýlgili birimi ezen ya da sömüren gücü nasýl örgütlenmiþtir? Zayýf ve güçlü yanlarý nelerdir? Ýlgili birimin baþka birimlerdeki mücadeleyle birleþmesinin potansiyeli ve olanaklarý nelerdir? Ýlgili birimin fiziki koþullarý nelerdir? Bu koþullar militana ne gibi kullaným alanlarý sunmaktadýr. Faaliyet Planý: Militan, genel devrimci çalýþmanýn dýþýnda, kendi birimiyle ilgili özel bir plana, özel bir faaliyet için sahip olmalýdýr. Hangi talep ve örgüt biçimiyle ana kitle üzerinde, harekete geçirici rol oynanabilir? Ve bu hareketin bir sonraki geliþme biçimi nasýl hedeflenir? Ýlgili hedef doðrultusunda çalýþmanýn iskeletini oluþturacak araçlar nelerdir? Düþmanýn muhtemel karþý hamleleri nelerdir? Bunlarý boþa çýkaracak davranýþlar neler olabilir? Birim çalýþmasýný istikrara ve devrimci iktidar mücadelesiyle baðlantýya kavuþtaracak daha dar çalýþmanýn, devrimci kadro, örgüt ve eylem geliþtirme çalýþmasýnýn biçimleri ve hedef unsurlarý nelerdir? Doðrudan devrimci kitle ajitasyonu ilgili birime yaymanýn özel biçimileri, ilgili birimin sorunlarýyla baðlantýlý biçimleri nelerdir? Her türlü "ani geliþmeye" hazýrlýðýmýz, araç ve kadro yedeði olarak nasýl saðlanabilir?
(1512 okuma)  (Devam... )

DEVRÝMCÝ ÇALIÞMADA BOLÞEVÝK TARZI YAKALAMAK
Ýnþamýz
Örgütsel çalýþma da Bolþevik tarz üzerine sýk sýk vurgu yapýlýyor. Peki nedir bu devrimci mücadeleyi ileri taþýmada örgütsel çalýþmanýn vazgeçilmez temel unsuru Bolþevik çalýþma tarzý? Siyasi mücadele anlayýþý doðru kavranmadýðý sürece doðru bir çalýþma tarzýnýn varlýðý düþünülemez.
 Çünkü Leninist tarzýn kavranabilmesi, pratiðe uygulanabilmesi, canlý kitle savaþýmý, geniþ siyasi gerçekleri açýklama kampanyasý içinde gerçekleþtirilebilir. Aksi halde çalýþma tarzýnýn düzeltilmesi ya da eksikliklerinin giderilmesi pratikte fazla bir baþarýlý olamaz. Bu konular üzerine söylenen sözlerde boþ gevezelik olmaktan öte bir anlamda taþýmaz.
 Demek ki ilk koþul olarak, doðru çalýþma tarzý, doðru siyasi mücadele anlayýþý olmadan gerçekleþtirilemez.
Kitleleri eðitip seferber edebilmek, kendi öz deneyleri ile daha ileri mücadele biçimlerinin gerekliliðini kavrayabilmek için, çalýþma tarzýnýn baþlýca unsurlarý neler olmalýdýr sorusuna Stalin yoldaþ “Rus devrimci atýlým” ve “Amerikan devrimci pratiði anlayýþý›” cevabýný vermektedir. “Rus devrimci atýlýmý; eylemsizliðe, yerleþmiþ verimsiz alýþkanlýklara, tutuculuða, zihin durgunluðuna, eski geleneklere kölece baðlýlýða karþý panzehirdir. Rus devrimci atýlýmý öyle canlandýrýcý bir güç ki, zihin açar, ileriye doðru iter, eskiyi parçalar, perspektifler açar.” (Leninizm’in Sorunlar›, s.99)
Amerikan devrimci pratiði anlayýþý, engelleri tanýmaz, her cins ve her türlü engeli verimli çalýþmayla deviren, önemsiz olsa da baþladýðý iþi muhakkak bitiren ve ciddi bir kuruluþ çalýþmasýnda, mutlaka edinilmesi zorunlu olmaz yýlan bir güçtür.” (Ayný yerde)
Görüleceði gibi doðru çalýþma tarzý bu iki temel unsuru birleþtirmeyi zorunlu kýlar. Amerikan devrimci pratiði duyusu ile birleþmeyen Rus devrimci atýlýmý boþ bir gevezeliðe dönüþür. Aksine Rus devrimci atýlýmý ile birleþmeyen Amerikan duyusu da, perspektifsiz iþgüzarlýða, giderek yozlaþmaya götürür.
 Bu iki özelliðin kavranmasý Bolþevik bir örgütün yaratýlmasý için büyük öneme sahiptir. Çünkü siyasi gerçekleri teþhir, somut durumda mücadele biçim ve araçlarýný doðru kavrayýp, doðru fikirler oluþturma, yaratýcý plan ve perspektifler geliþtirme, bunun için kadrolarý doðru seçip uygun seferber edebilmek, sonuçta iyi bir denetim gerçekleþtirmek vb. Rus devrimci atýlýma sahip olmayý gerektirir. Düþünce alanýnda durgunlukla, tutuculukla, uzlaþmasýyla vb. baðdaþmaz. M-L kavrayýþýn derinleþmesi, olgularýn özünün kavranarak gerektiðinde 24 saatte taktik deðiþtirme bir yolla çalýþma tarzýnda, Rus devrimci atýlýmýný uygulamakla gerçekleþebilir. Rus devrimci atýlýmý olmadan sorunlarýn özü, aralarýndaki bað derinliðine kavranamaz. Proletaryanýn stratejik hedeflerini, somut durumda sýký bir biçimde biçimlendirmek için, Rus devrimci atýlýma sahip olmak þarttýr.
(1917 okuma)  (Devam... )

DEVRÝMCÝ ÇALIÞMADA ÖNCE KENDÝ GÜCÜNE GÜVEN SAÐLANMALIDIR
Ýnþamýz
Oldukça zor ve bir çok bakýmdan durumun komünistlerin aleyhine olduðu yýkýntýlý bir süreçten geçiyoruz. Sosyalizme yönelik saldýrýnýn dur durak bilmeden sürdüðü ve devrimci hareketin yýðýnlara gitme ve onlarýn içinde erime de istenen baþarýyý yakalanamadýðý koþullarda, bir inanç çözülmesi, kendi gücüne ve emekçilerin gücüne güven noksanlýðý koþullarýnda, devrim ve sosyalizmin zafere taþýnmasý için örgütlü savaþýma katýlanlarýn sayýlarý oldukça düþük kalýr. Bu bakýmdan egemen sýnýflar ve aðababalarý emperyalistler, komünistlerin toplumsal savaþýmda oldukça küçük bir yer tuttuklarýný söyleyerek,  onlarý "dikkate pek alýnmayacak bir büyüklükte" küçük marjinal bir azýnlýk olarak göstermekten geri kalmazlar.
 Çünkü, tarihsel haklýlýk, bilimsel öngörü ve yaþanan gerçekler vb. gibi olgular  böyle bir ortamda geniþ kitleler açýsýndan pek fazla bir anlam ifade etmiyor. Komünizmin öldüðü, bir daha ayaða kalkamayacaðý ve kapitalizmin ve çoðulcu demokrasi denilen burjuva sistemin kesin zafer kazandýðý yönlü gerici vaazlar sistemli olarak iþçi ve emekçi yýðýnlarýn kafalarýna hergün gerçeðin ifadesi olarak þýrýnga edildi ve ediliyor da.
 Geniþ yýðýnlar için devrim, komünizm en iyi halde nostaljik takýlan kimi dinazorlarýn ütopyalarýnýn adý oldu. Böylesi bir ortamda devrimci komünist faaliyette kýsa dönem içinde büyük baþarýlarý ve hýzlý geliþmeleri beklemekte gerçeði yansýtmaz Kuþku yok ki 2008 dünya emperyalist kapitalist sistemin derin krizi sistemi sarsýcý ve sosyalizmin haklýlýðýný yeniden teyit edici bir durum yarattý. Türkiye de  bazý lokal eylemler ve son olarak Tekel direninin geniþ yýðýnlarý sarýp sarmalamasý olayý devrimci hareketin hareket alanýn geniþletici ve kendi gücüne güveni tazeleyici oldu.
Ama böylede olsa durum her bakýmdan tersine dönmüþ deðil. Geliþmeler yavaþ ilerliyor. Bu ortamda insanlara gerçekleri olduðu gibi aktararak, durumun doðru ama geçici olduðunun resmini çizerek, boþ ajitasyon ve abartmadan uzak durarak, gerçek devrimci çalýþmanýn i içine çekmek, onlarý örgütlemek bugün belki her zamankinden daha zorlu, daha sabýrlý ve metanetli bir çalýþmayý gerektiriyor. Bu durum, devrimci saflarda büyük bir moral bozukluðunun, yenilgi ruh halinin etki yaparak, devrimci mevzilerden uzaklaþýp reformist-legalist konumlarda konaklayýp, tasfiyeciliðe kapaklanmanýn da dýþ þartlarýný oluþturuyor. Bir çok devrimci akýmýn görüntüde illegal aslýnda legalizmin kulvarýnda dolaþmasý ve bu eðilimin geliþip yaygýnlaþmasý da, gerçek devrimciliði sýnýyor. Ýþte tüm bu gerçekler, yoldaþlýk iliþkilerinin denenip, sýnandýðý özgün bir dönemden geçtiðimizi yakýcý olarak ortaya koymaktadýr.
 Bilindiði gibi yoldaþlýk iliþkisi en baþta insanlýðý sömürü ve zulümden kurtuluþ davasý için, gönüllü ve bilinçli olarak, can bedeli çýkarsýz bir savaþýma hazýr olanlarýn arasýndaki hilesiz, hurdasýz, ön yargýsýz, en yalýn ve açýk, yüce iliþkilerden biridir. Yoldaþlarla iliþkilerde her zaman için ortak idealler için ikircimsizce savaþým ve bunun gereklerine uygun olarak davranma, yoldaþlýk iliþkilerini saðlam bir zemin üzerinde örülmesinde baþat bir rol oynar. Yoldaþlarýný her türlü saldýrý, baský ve düþkünleþtirmeye karþý göz bebeðimiz gibi korumak, onlara sahip çýkmak, kol kanat germek, onlara verebileceðimiz en büyük desteði vermek, onlarý sevmek ve her þeyimizi onlarla paylaþmak.
(1618 okuma)  (Devam... )

YENÝ ÝNSAN KOMÜNÝST ÝLKELERÝ ETE KEMÝÐE BÜRÜNDÜRENDÝR
Ýnþamýz
Yeni toplumun temel dinamiði insan olduðu üzerine hem fikiriz. Bu sorunun nasýl çözülmesi gerektiði üzerine tartýþýyoruz. Ustalardan bolca alýntýlarla sorunu açýklamaya çalýþýyoruz. Lenin, Stalin, E. Hoca, Dimitrov aþaðý-yukarý ayný þeyleri söylemiþler. Che, Castro, Mao'da yeni insan ve yeni toplumsal iliþkiler üzerine sayfalarca yazýp-çizmiþ. Teorik açýlýmda fazlalýk var eksiklik yok. Ama tüm bu teorinin güzelliðine karþýn yeni insan yaratmada neden istenilen baþarý yakalanamýyor. Kültür devrimi pratikte yeterince uygulanmýyor. Bir dönem üzerine titrenen þeyler, bir dönem sonra adeta sýradanlaþýyor ve unutuluyor. Sürekli ayný coþku, ilgi ve duyarlýlýk sürdürülemiyor. Ýnsanlar kendilerini yenilemede ve kapitalist dünyanýn her türlü saldýrýlarýna ve etkisine karþý cepheden savaþ açarak, devrimci olarak ilerlemede pek olumlu geliþmeler yakalanamýyor. Parti kitle iliþkilerinde yeniliði saðlayamayan politikalar, yýðýnlardan uzaklaþtmayý saðlýyor. En basit yönetme aracý olan ve sosyalist demokrasinin, yeni insaný yaratmasýnýn sigortasý olan Sovyetler, Konseyler örgütlenmesinde ýsrar edilmiyor. Bir süre sonra üzerine titrenilen ilke ve kurallar bir yana býrakýlýyor ve bir çok þey bir avuç yöneticinin insafýna terk ediliyor. Altan baský ve denetim kurulamadýðýndan, kongre yada konferanslarýn  sürelerinin uzadýðý yada resmi geçit haline geldiði durumlarda, ideolojik-siyasal ve örgütsel çürüme baþlýyor. Ýnsanlar arasý iliþkilerde menfaat- mevki ve ayrýmcýlýk öne çýkýyor. Devrimci politikasýnýn temiz özü, burjuva sýzýntýlarýyla önce etkileniyor, lekeleniyor, sonrada kirleniyor.
Devrimci politikanýn kirlendiði, abartýcýlýðýn, palavranýn ve sübjektivizmin moda olduðu bir ortamda temiz devrimci kadrolarýn yetiþmesi ve burjuvazinin her türlü etkilerine karþý, devrimci kalkanla direniþ yaratýlmasý olanaksýzdýr. Yeni insan öncelikle kendilerini ortaya koyuþlarýnda, araþtýrýcý-inceleyici olmalarýnda, yanlýþa yanlýþ, doðruya doðru demelerinde ve tek baþýna kalsa bile, çirkinliðe ve burjuva yozlaþmacýlýðýna boyun eðmeyerek, iyiyi ve güzeli savunmaktan geri kalmayan, geleceðin temizlenmesi olduðunu ortaya koymalarýnda ifadesini bulur. Bu alanda olumlu olumsuz bir çok örneklere tanýk olduðumuzdan, "her dönemin adamý olan" ama hiç bir dönem baðýmsýz kiþiliðe sahip olmayan, bu fikir üretme yeteneði olmayan "yeni insan"larý da tanýyoruz. Devrimci kiþilik sorgulayýcýdýr. Çok yönlü araþtýrýcý ve fikir üretmede bir dizi unsurlarý iç baðlantýyla ele alarak sonuca gidicidir. Bu konuda geleneðimizin en olumlu örneklerinden Ýrfan Çelik'i verebiliriz. Ýrfan, saðdan soldan aþýrýlmýþ bilgilerle fikir oluþturup buna göre davranan yeni insanlardan deðildi. O olgularý bilimsel olarak irdelemeye anlamaya çalýþýr ve geliþmeleri karþýlýklý incelemeyerek sonuca giderdi. Devrimci ilkelere göre kiþileri ya da organlarý pratiðin verisine göre deðerlendirir ve ikna, eðitim, deðiþim ve dönüþümü önde tutardý. Her þeyi en ince ayrýntýsýna kadar, sorgular ve sonuca gitmeye yönelirdi. Tek yönlü bilgi yada duyumlara, dedikodu ve yalanlara dayanarak bir devrimci önder yargýya varamaz. O zor olaný seçer yani devrimci olaný, araþtýrýcý, sorgulayýcý ve baðýmsýz düþünmeyi önde tutar.
Ama olumsuz önderlere de tanýk olduk. Dün ak dediðine iki gün sonra kara diyenlerle karþýlaþtýk. Ciddi bilgisi, belgesi ve araþtýrmasý olmadan, fikir oluþturup üfürenlerle yüz yüze kaldýk. Bir dönemler baþkalarýný yeterince araþtýrýcý, sorgulayýcý olmamakla eleþtirenler, bugün ayný þeyleri kendileri yapar bir duruma geldiler. Dün devrimcilere þiddet kullanýlmasýna ilke olarak bakanlar, bugün þiddetin þampiyonluðunu yapýyorlarsa, burada yeni insan, ilke ve kurallara göre sosyalizmi benimsemiþ bir zihniyet çýkar mý ortaya? Hayýr. Yeni insan önce kendi inandýðýna ve doðrulara sahip çýkan insan demektir. Kendisiyle barýþýk olmayanlarýn toplumla barýþýk olmalarý düþünülemez. 10 yýl birlikte yaþayýp, herþeyini paylaþtýðýn insanlarý, yollarý ayrýldý diye, karþý devrimci olarak ilan etmek, þiddet uygulanacaðýný savunmak ne kadar ilkeli ve tutarlý bir durumdur. Devrimci kiþilik sözü ile özü, teorisi ile pratiði bir bütün olan, tutarlý kiþilik demektir. Lafta iki ton doðru söyleyip ama buna uygun hareket etmeyen bir zihniyet, devrimci olabilir mi? Tutarlý kiþilik yakalanabilir mi? Hem yanlýþlara karþýyým diyeceksin, hem de yanlýþlarýn ve devrimciliðin kirlendiði yerde kulaç atacaksýn ve bunun adý da devrimcilik olacak. Bir yerde sürü görülecek ve güdülecek kiþiliksiz þahsiyetler olarak damgalanacak, diðer yandan büyük devrimci laflar edeceksin. Bunlar tamda bir biriyle tezatlýk oluþturan þeylerdir.
(1569 okuma)  (Devam... )

HER DEVRÝMCÝYE YAPACAÐI ÝÞ VERMEK
Ýnþamýz
Devrimci çalýþmanýn baþarýlý bir zeminde yürütülmesi ve istenilen sonucun alýnmasý için, planlý çalýþma, örgüt çalýþmasýnýn altýn bir kuralýysa, ayný zaman da her devrimcinin yapabileceði bir iþi olmasý, ya da her devrimcinin belli bir devrimci görevi omuzlayabilmesi, devrimci çalýþmanýn olmazsa olmaz bir diðer altýn deðerindeki kuralýdýr. Bunu anlamayan bir komünist asla baþarýlý bir örgüt çalýþmasý yürütemez ve asla tüm kadro potansiyelini deðerlendiremez. Altýn deðerindeki bu kuralýn anlaþýlabilmesi için, örgütçü ya da örgütçü adayýný þu iki yönde kesin ve devamlý bir arayýþ içinde tutar.Devrimci görevleri çoðaltmak, çeþitlendirmek, parçalara ayýrmak, hatta devrimci görevlerin parçalara ayrýlmasý öyle yapýlmalýdýr ki, hiç bir özel yeteneði olmayan bir devrimcinin yapabileceði bir iþ haline getirilsin. Sürekli olarak devrimci görevler, yeni görevler, çalýþmalarýn geliþtirilmesi ve büyütülmesi, çeþitlenmesi ve mükemmelleþmesi, yeni alanlara yayýlýp dal budak salmasý, düþünmeyen, görevleri, kavrayýþý dar ve sýnýrlý bir örgütçü için, yeni her insan adeta bir baþ belasý ve sýkýntý kaynaðý olur. Böyle durumdaki örgütçü, kaçýnýlmaz olarak insanlarý küçümsemeye, mahkum etmeye vb. yönelir. Bu, kiþinin kötü niyetinden deðil, yeteneksizliðinden kaynaklanýr. Bu altýn deðerindeki kural, örgütçüyü sürekli olarak yeni insanlar aramaya, her yeni iliþki nasýl bir devrimci görev üstlenebilir, hangi iþi omuzlayabilir yaklaþýmý içinde görmeye iter. Devrimci çalýþmaya katýlmak isteyen insanlarýn deðerlendirilmemesi affedilmez bir suç ve cinayet demektir. Çünkü bu durum görev bekleyen, bir þeyler yaratmak ve yapmak isteyen devrimciler üzerinde demoralize etki yapar ve önlenmez, zamanýnda aþýlmazsa adým adým tükeniþe götürür. Buna yalnýzca kendi kararsýzlýðý deyip geçemezsiniz. Çünkü, yapabileceði düzenli bir devrimci görev ile hem devrimci çalýþmayý ve hem de kendi devrimciliðini üretmesini saðlamayan da en az onun kadar ve hatta ondan daha çok suçludur.Onun için, devrimci çalýþmaya ilgi duyan, az çok istikrarlý ve güvenilir olan her kiþiden yararlanmak için inþaya gelen ya da çevremizde birikmiþ olan insanlarý bir þekilde iþlevselleþtirmek göreviyle yükümlü olduðumuzu bir an olsa bile akýldan ýrak tutmamalýyýz.Elbette, burada herkese devrimci bir görev verme, biçimsel ve yasak savma olarak anlaþýlmamalýdýr. Sýrf iþ olsun diyerek görev vermek, hem örgüt çalýþmalarýný felce uðratýr ve hem de kiþilerin çalýþma ve enerjilerinin son damlasýna kadar büyük bir devrimci coþku ve þevkle iþlerine sarýlmalarýný olumsuz yönde etkiler.Onun için, devrimci çalýþmada baþarýnýn yükseltilmesi ve hedefi vurmasýnda iþlevlerin belirmesi; yani görev bölüþümü temel bir önem taþýr. Ama, bir kez iþlevler bölüþüldü mü, herkes ve her örgüt kendi iþlevini yerine getirmek zorundadýr. Bu olmaksýzýn, ortaya bütünde birbirini tamamlayan bir örgütte kolektif örgüt çalýþmasýnýn çýkmasý olanaksýzlaþýr.Elbette, iþlevselliðin temel koþulu ise, her örgütün, her kadronun, her sempatizanýn mücadele içinde kendi özgün rolünü ve görevlerini kavramasýdýr. Kadrolar, geliþmeye açýk sempatizanlar tekrar tekrar kendi görevlerine yöneltilmeli, tüm devrimci enerjilerini verimli bir þekilde deðerlendirebilecek bir çalýþma tarzýný kurmayý baþarmalýdýrlar. Devrimci çalýþma da baþarýnýn koþulu, her belirli anda tüm çalýþmalarýn, belirlenen görevlerin gereklerine göre düzenlenmesidir. Sýnýrlarý belirlenmiþ bir görevle bir inþa organýnda örgütlenen her kadro ve sempatizana karþý örgütçünün, yöneticinin birinci görevi, kadro ve kadro adayýna devrimci görevlerini ve misyonunu kavratmak ve çalýþmalar için motive etmektir. Demek ki, kadro ve örgütlerin dikkatini kendi asli görevlerine yöneltmeli, bu yoldan da iþlevsellikleri güçlendirilmelidir.Bir devrimci yönetici kadro ve kadro adayý, herkesten daha iyi bilmelidir ki, iþlemeyen demirin paslanýp çürümesi gibi, iþlemeyen, boþ kalan her örgüt ve kadro bozulmaya, dejenere olmaya mahkumdur. Bundan þu sonuç çýkar ki, örgütlerin önüne kendi alanlarýnda daima yeni görevler, yeni yeni hedefler koymak, daima hareket halinde ve çalýþýr tutmak gerekir. Ýkinci olarak, kadro ve kadro adayýný bir inþa örgütünde ya da içinde, alanda görevlendirmiþ olmak yetmez. Çünkü, bu durumda bile kadro boþ kalabilir. Böyle olduðu içindir ki, kendi görevlerine yöneltilmiþ bir þekilde, görev alanýnda, tüm devrimci çalýþma olanaklarýný açýða çýkarýp, kadro ve kadro adayýný bu olanaklarý deðerlendirmesine yönlendirmek gerekir.
Her devrimciye yapabileceði iþ vermek bir kural olarak devrimci çalýþmada yerleþtirilmediði koþullarda, büyük bir fabrika kompleksi gibi örgüt çalýþmalarýný da çeþitli parçalara ayýrarak, herkese yapabileceði iþ vererek iþlevselleþtirmek ve devrimci enerjiyi boþ býrakmadan olabildiðince en iyi bir þekilde kullanmak, devrimci çalýþmalarýn saðlam bir zemin üzerinde inþa edilmesi bakýmýndan olmazsa olmaz bir koþuldur. Ne zaman devrimci çalýþmanýn bu altýn deðerdeki kuralýna uyulmamýþ, orada sapmalar ortaya çýkmýþ ve devrimci çalýþmalar tükenip, kendini tekrarlayarak paslanýp iþlemez bir duruma düþerek, çürümeye doðru yol alýr bir duruma koymuþtur.
(1605 okuma)  (Devam... )
Halkýn Birliði
BELLEK
Sitemize Hit
 
PHP-Nuke
Sayfa retimi: 0.10 Saniye