|
|
GENÇLÝÐÝ ÝDEALSÝZLEÞTÝREN UYUÞTURUCU ÝLLETÝ VE MÜCADELE GÖREVLERÝ
Burjuva medyada son aylarda sürekli olarak uzmanlarýn ve polis yöneticileri;''gençliðe uyuþturucu satan þebekelerine göz açtýrmayacaðýz'' sözleriyle, gençliðin saflarýnda uyuþturucunun hýzla yaygýnlaþtýðý ve uyuþturucu tacirlerinin önemli bir pazar açtýklarýndan dem vuruyorlar. Bu gerçeklik bilinmeyen bir durum deðildir ve verilerle sabittir. Ne ki bütün polis önlemlerine ve operasyonlara raðmen büyük þehirlerde orta okullara kadar inen uyuþturucu illeti gençlik saflarýnda hýzla yayýlýyor. Polis bir yandan uyuþturucuya karþý operasyon düzenlediði görüntüsü verirken öte yandan Tarkan, Deniz Seki gibi sanatçýlara özle muamele yaparak , koruyup kollayarak gençliðe kötü örnekleri idol olarak göstermekte. Yine uyuþturucu trafiðinde halkýn güvenliðini saðladýðý iddia edilen polis ve subaylarýn aktif rol oynamalarý da, uyuþturucu trafiðinde devletin eli olduðunu gösteriyor. Bakýrköy Ruh ve Sinir Hastalýklarý hastanesinin yaptýðý araþtýrma elbette dehþet verici tabloyu açýða sermektedir. Türkiye uyuþturucu kullanýmýnda son 7 yýlda altý kart artmýþ. Ýstanbul’da 6800 lise 2.sýnýf öðrencisiyle yapýlan ankete göre, öðrencilerin %4.2 esrar, %4'ü uçucu madde kullanýyor, binde 7'si eroin, binde 8'ide kokain en azýnda bir kez kullanmýþ. Bilindiði gibi,sürekle olarak vatan, millet, sakarya edebiyatýyla kötülenmeye,aþaðýlanmaya çalýþýlan gençlik devrimci mücadelenin dorukta olduðu ve gençliðin devrimci mücadeleye kitlesel olarak katýldýðý 70-80li yýllarda Ýstanbul’da yalnýzca bir tek eroin kullanýcýsýnýn olduðu gözler önüne getirilirse egemen sýnýflarýn gençliði dünden bugüne ne hale soktuklarý daha iyi anlaþýlacaktýr. Medya görüntüleri uyuþturucu krizine girip intihar eden,yada fuhuþ yaparak yaþamýný sürdürmeye çalýþan yüzlerce gencin uyuþturucu baðýmlýsý olduðu ve yýlda onlarcasýnýn yaþamlarýný kuytu köþelerde yitirdiðine tanýt oluyoruz. Bütün bunlar elbette bir devlet politikasý olarak yukarýdan aþaðýya doðru uygulanmaktadýr.'' Savaþma,seviþ'' felsefesi gençlik saflarýnda egemen olmasý için 12 Eylül faþist darbesinden daha planlý olarak baþlanarak,yozlaþmýþ,kendi sorunlarýndan arýndýrýlmýþ ve düzene boyun eðer hale düþürülmüþ gençlik yetiþtirilmesi için,gençlik baþ düþman olarak ilan edildi.Gençliðin özgürlük,baðýmsýz ve yeni bir dünya arayýþlarý,enerjilerini bütünüyle temiz bir toplumun yaratýlmasýna adayan gençlik,bu niteliðinden arýndýrýlmak amacýyla bir yandan faþist terör dolu dizgin uygulamaya sokularak,okullar kýþlalaþtýrýldý,diðer yandan uyuþturucu,yoz iliþkiler geliþtirilerek gençlik teslim alýnmaya çalýþýldý. Bu süreçte ve daha sonrasýnda da küçük bedenler iþkencelerden, idam iplerinden sallandýrýldý,sokak ortalarýnda kurþuna dizilerek,düzene baþkaldýrmayan, kendi sorunlardan uzaklaþtýrýlmýþ ezilmiþ, silikleþtirilmiþ ve tümüyle bireyselleþtirilmiþ yeni bir gençlik kuþaðý yetiþtirilmeye çalýþýldý. Gençliðin politikayla ilgilenmesi öcü gibi gösterilerek adeta yasaklandý. Burjuva partilerinin bile gençlik örgütü kurmalarý yasaklandý, burjuva yoz kültür özellikle Amerikan kültürü yaygýnlaþtýrýlarak,gençliðin saflarýnda her türlü çirkefliðin doðal sayýldýðý cinsellik teþvik edilerek,bu türden yoz ve toplumu düþkünleþtirecek iliþkilere ve kültüre karþý duranlar ise, komünistlikle yada geri kalmýþlýkla suçlanarak,mahkum edilmeye çalýþýldý. Önce gençlik düþürüldü, politikadan, toplumun ve kendi sorunlarýndan uzaklaþtýrýldý, gemisini kurtaran kaptandýr, bananeci eðilimler ve burjuva görüþler egemen kýlýndý ve gençliðin düzene baðlanmasý için uygun bir ortam hazýrlardý. Keza bu hazýrlýklarýn ve uygulamalarýn ardýndan gençlik saflarýnda uyuþturucu ve diðer yoz iliþkiler þýrýngalanmaya baþlandý. Bundan sonrasý açýsýndan polisin okullara muhbir koymasý,okullarýn etrafýndaki cafe, bar vb. basarak arama yapmasýnýn, pek fazla bir önemi de kalmadý. Aksine uyuþturucu ticaretinde bizzat polisinin elinin olmasý, gençliðin uyuþturucu tuzaðýna daha hýzla çekilmesini etkileyen unsurlardý. Keza, gençliðin uyuþturucuya yönelmesinde en önemli nedenlerden birisi,gençlik üzerinde polis terörünün bitmez tükenmez bilmecesini sürekli ve sistemli bir hal alarak sürmesidir. Polis gençliði potansiyel suçlu olarak görerek,gençliði faþist baský ve terör altýnda tutarak, örgütlenme ve kendi sorunlarýna, toplumun sorunlarýna sahip çýkmasýný engellemeye çalýþýyor.1960 yýllarýnda baþlayarak gençlik baðýmsýzlýk ve özgürlük alanlarýna çýktý ve enerjisini yeni bir dünya kurma kavgasýna hasretli.Bu yýllarda gençlik politize oldukça, örgütlendi ve örgütlendikçe toplumun sorunlarýna sahip çýkarak tez canlýlýk,deðiþtiricilik ve dönüþtürücülük istemleri devrimci mücadeleye dönüþtürüldü ve gençlik yüksek ahlaki deðerleri ve oto kontrol mekanizmasýný saðlamasýyla, 80'lere kadar bu çizgide ilerledi ve toplumun en gözde, örnek kesimini oluþturdu.Gençlik coþkusunu ve arayýþlarýný uyuþturucuyla deðil, kendisinide zincirleyen faþizme ve gericiliðe karþý devrimci idealler ve özgürlükleri mücadelesine döktü.Gençlik bu yýllarda savaþsýz ve sömürüsüz bir dünya yaratmak için, yemekte bizimde tuzumuz olsun diyerek ,enerjilerini bütünüyle mücadeleye döktüler. Gençliðin enerjisini halkýn çözüm bekleyen sorunlara hasretmesi egemen sýnýflarý paniðe itiyordu.Onlara göre gençler politikayla ilgilenmemeli ve büyüdükleri zaman politikayla ilgilenmeliydiler, derken,diðer yandan ise polis terörü yoðunlaþtýrýlarak gençlik saflarýnda þeriatçý ve sivil faþist hareket desteklenerek geliþtir- ilmeye çalýþýldý.Bu taktik uyuþturucu yaygýnlaþtýrýlarak gençliðin dinamizmini, geleceði hakkýnda karar verme arzusunu ezme faaliyetinin bir unsuru olarak devreye sokularak tamamlandý. Sömürüsüz ve baskýsýz yeni bir dünya kurma mücadelesinin ideal olmaktan çýkarýldýðýnda, gençliðin saflarýnda idol olarak Tarkan, Deniz Seki, Cladia Shiffer,SMichael Jaçkson vs vb. olabileceðini iddia eden hayal dünyasý açtýrýldý. Sosyetenin çirkef iliþkileri ve pempe dünyalarý medyadan hemen her gün bol bol yayýnlanarak partilerden, partilere, yoz iliþkilerden iliþkilere koþulan dumanlý partilerde her þey gençliði yozlaþtýrmak için kullanýlýyordu. Kolay yoldan bol para kazanýldýðý ve dünya nimetlerinde yararýanma adýna gençlik saflarýnda fuhuþ ve uyuþturucu hýzla yaygýnlaþtýrýldý.
Müzikte Tarkan, Müslüm,Gürses, Ferdi Tayfur ,Orhan Gencebay, Ýbrahim Tatlýses,Kibariye, Hakan Taþan,Yýldýz Tilbe vb. gibi yaþamlarý neredeyse uyuþturucuyla bütünleþmiþ olan sanatçýlar gençliðin yükselebilmesinde idol olarak öne sürüldüler. Sonuç itibarýyla egemen sýnýflarca gençliðe örnek gösterilenler iþçi, mühendis mimar, bilim adamý, öðretmen,hemþire vb. deðildi. Bunlar daha çok kolay yoldan yükselecek,havadan kazanýp tavadan yiyecek hiç bir üretici özellikleri olmayan asalak takýmýydý. Ve görüleceði gibi, gençlik saflarýna zerk edilen bireysel kurtuluþtu. Toplumsal deðerler bütünüyle dumura uðratýldýðý durumda, toplum nezdinde para her þeydi. Kolay yoldan para getirecek alanlar gözde olarak öne sürülüyor ve gençlik daha bugünden bu bilinçle eðitilerek kalýba dökülüyor ve büyüdüðü zaman iyi bir çete reisi yada vurguncu olmasýna hazýrlýk yapýlýyordu. Ne söylenirse söylensin milyonlarca gencin bireysel idollarla kurtuluþa el atmalarý olanaksýzdýr. Bu durum gençlik saflarýnda umutsuzluðu yaygýnlaþtýrdý ve bu durum hayal kýrýklarýný koþulladý. Yeni bir dünya kurmak, haksýzlýklara ve ulusal ayrýmcýlýklara karþý sahte sevgilerin ve umutlarýn yerine,insanlýðýn en soylu deðerlerinin geçerli olduðu bir dünya kurma isteði köreltilip,zindan ve iþkence,gözaltý kayýplarý ve sokak infazlarla korkutularak sindirildiði ne göre ,geriye gençlik için tek sýðýnak uyuþturucu kalýyor.Zaten egemen sýnýflarda, gençlik için öne çýkardýklarý idollarla onlara idealsizliði,boyun eðmeyi, bananeciliði ve her türlü yoz iliþkileri dayatarak gençlerin uyuþturucunun sanal dünyasýna sýðýnýlmasý istenmektedir. Bütün dünyada emperyalist ve kapitalist burjuva faþist devletler uyuþturucuya karþý savaþ açtýklarýný söyleye dursunlar, gençliðe verebilecekleri her hangi bir þeyin olmadýðý ortada durmaktadýr. Gençlik piyasaya sürülen starlarýn yaþamlarý, hazýrladýklarý klipler tümüyle uyuþturucuyu kýþkýrtan ve gençliði sanal dünyaya iten mahiyette kliplerdir.Yeni dünya düzeni gençliðe yükselen deðerleri olarak ,bireysellik,karamsarlýk,kadercilik,intihar,þiddet, ve her yönüyle iðrençleþmiþ cinsellik. Totolorla, Lotolor’la, yada güzellik yarýþmalarýyla ayaðýnýn kadar gelen sanal dünyayý yakalamayý beceremeyen genç ne yapacak; ya uyuþturunun yada fuhuþun kollarýnda kendisini bulacaktýr. Nitekim burjuva genliði yozlaþtýrarak teslim almak için bireyselliði, burjuva yaþam tarzýný, dinin uyuþturuculuðunu ve þovenizmi propaganda ederek gençliði uyuþturmaya çalýþtý. Ne ki bütün uyuþturucular gibi maddi ve manevi uyuþturucularda gençliðin sorunlarýna yanýt olamadý. Uyuþturucu dozu her fýrsattan artýrýlarak, gençliðin zehirlenmesi sürdürüldü. Gençlik üzerinde manevi uyuþturucu etkisini zayýfladýkça, maddi uyuþturucu daha fazla devreye sokularak,uyuþturucunun yaygýnlaþmasý saðlandý Elbette uyuþturucu mafyasýnýn bu kadar yaygýnlaþmasý ve gençliðin uyuþturucu tuzaðýna çekilmesinin asýl sorumlusu,gençliði politik mücadeleden uzak tutan egemen sýnýflarýn kendisidir. Gençliðin uyuþturucu illetinde kutarýlmasýnýn asýl yolu, gençliðin devrimci mücadeleye çekilmesinden geçiyor. 1970'lerde nasýl ki toplumsal mücadeleden gençlik aktif rol oynayarak yozlaþma ve uyuþturucunun önü alýndýysa,ayný þekilde gençlik devrimci mücadeleye sarýlarak sömürüsüz ve sýnýfsýz yeni bir toplum kurma ideallerini bayraklaþtýrarak, burjuvazinin maddi ve manevi her türlü uyuþturucu tuzaklarýný yere çalarak, ilerlemeyi baþaracaktýr.
|
|
| |
Ortalama Puan: 0 Toplam Oy: 0
|
|
|
lgili Konular
|
zgnm, bu yaz iin yorumlar aktif deil. |
|